SB-4000 - מרס

האוטובוס האולטימטיבי לתחבורה בינעירונית

מרכב מרס של חברת מרכבים ושלדת SB4000 של DAF-VDL מהווים יחד את האוטובוס האולטימטיבי לתחבורה בינעירונית- ציבורית או פרטית.
53 מושבים ארגונומיים ומהודרים, חלל מרווח, תא מטען גדול של 6.5 קוב וגישה נוחה ובטוחה הם חלק מהיתרונות של דגם מרס עבור נוסעיך. מתחת לפני השטח שלדת SB4000 המתקדמת והיעילה מבטיחה חיסכון בהוצאות בכל נסיעה, וגם לאורך זמן.

שלדת SB4000 מתוצרת קונצרן האוטובוסים VDL הנה מתקדמת, גמישה ומתוכננת לאופטימיזציה של בטיחות, אמינות ויעילות. מילות המפתח הן הוצאות אחזקה ותפעול נמוכות ללקוח המושגות כתוצאה מצריכת דלק נמוכה, קיבולת מיכל דלק גבוהה, משך חיים ארוך של הצמיגים ויעילות מוגברת של מערכת הקירור והאוויר.

השלדה מאופיינת במודולאריות המבוססת על מודול קדמי ומודול אחורי, ומקנה גמישות רבה לתכנון המרכב על השלדה. עובדה זו מאפשרת גמישות בתכנון המתווה הפנימי.
בשלדות SB4000 מותקן מנוע מתוצרת DAF מדגם PR בהספק של 360 כוחות סוס. המנועים מצטיינים באמינות רבה ובתצרוכת דלק נמוכה, והם מאופיינים בעלויות תחזוקה נמוכות.
המנועים עומדים בתקן יורו 5 עם אופציית תאימות גם לתקן EEV (המחמיר מתקן יורו 5). מנוע ה- PR משולב במערכת  SCR, המחייבת הוספת אוריאה (AdBlue) לצורך עמידה בתקני יורו 5 להפחתת מזהמים. מערכת הפליטה של המנוע עשויה מפלדת אל חלד והיא מצופה בבידוד בפני חום.
 
התמסורת המשודכת למנוע היא תיבת הילוכים אוטומטית מסוג אקומט ZF 6HP 604, בעלת 6 הילוכים קדמיים ואחד אחורי. התיבה מגיעה לצרכן הישראלי כשהיא מגובה במצנן מיוחד, המאפשר כושר קירור גבוה יותר של תיבת ההילוכים ושל המאט ההידראולי (עד 10 מעלות פחות ביחס לתיבות הילוכים זהות בשלדות של יצרנים אחרים, על פי בדיקות שבוצעו ב"תשתית").
הסרן הקדמי מתוצרת ZF הוא בעל מתלה נפרד הכולל בלמי דיסק. מבנה זה יוצר ניצול שטח אופטימאלי שמאפשר לשלב מיכלי דלק בנפחים גדולים, הניתנים לתדלוק משני צידי האוטובוס. יתרון נוסף שנוצר הוא מרכז כובד נמוך יותר וחלוקת משקל טובה יותר שמשפרים את היציבות.